Mijn tofste muzo-ervaring tijdens mijn stage in het eerste leerjaar was de middag beeld. Als thema had ik het thema 'verkeer'. Bij aanvang vond ik dit geen makkelijk thema om een beeldactiviteit rond te vinden. Ik wou iets anders doen dan het traditionele om eigen verkeersborden te maken. Ik zocht op internet en ging in gesprek met medestudenten. uiteindelijk kwam ik tot de opdracht om de leerlingen een eigen verkeersstad te laten maken. Tijdens de intro van de les kwam ik verkleed als agent de klas binnen en speelde een kort toneel waar een probleem verduidelijkt werd. Nadien spoorde ik (verkleed als agent) de leerlingen aan om me te helpen het probleem op te lossen. De leerlingen waren deze middag zeer rustig, dit kwam anders niet vaak voor. Elke leerling maakte een eigen verkeersstad en nam die mee naar huis. Die avond kreeg mijn mentor een bericht van een ouder, dit luidde als volgt: "Dikke pluim voor de stagejuf, J. is na het eten begonnen met het maken van een extra grote verkeersstad. We kleefden verschillende bladen aan elkaar en ik moest hem heel de avond helpen knippen en plakken."
Toen mijn mentor me dit bericht toonde de volgende dag had ik alleen maar meer zin om muzisch met de leerlingen aan de slag te gaan. En dit mocht ik maar liefst 6 uur doen tijdens stage. Joepie!