16 jan 2015

Eigen inbreng tijdens muzodag.

Samen met Nina en Axana namen wij de beeld activiteit voor onze rekening.
's Ochtends nam ik samen met Nina al het nodige materiaal klaar en bracht het naar de refter. Toen we in de klas kwamen verplaatsten we samen alle banken en stoelen en maakten we met de stoelen een kring voor de intro van de les. Nadien ging ik met Axana om verf in de andere klas terwijl Nina water klaarnam.
Samen met Nina kleefde ik beschermingsbladen op de grond en legden we de eerste koffer klaar terwijl Axana om de eerste groep kinderen was.

Ik nam de leiding bij de eerste groep. Ik leidde het klasgesprek van de intro en zette hen aan het werk. Ik gaf telkens het teken wanneer ze hun verf moesten vastnemen en doorschuiven en leidde de activiteit. Axana en Nina deelden ondertussen het nodige materiaal uit en begeleidden ook mee de verschillende groepen.

Bij de andere groepen namen ook Nina en Axana eens de leiding. Terwijl ik dan mee voor het nodige materiaal zorgde. Ik zorgde dat de werkjes van de vorige groep in een ander lokaal te drogen lagen en dat er nieuwe verf klaarstond. Ook plaatste ik nieuwe vlakke figuren in de koffer.
Uiteraard deden we samen aan klashouden en zorgden we met ons drieën voor een goede sfeer waar zowel de leerlingen als wij ons goed in voelden.

Tijdens de middag ruimden we samen de activiteit van de voormiddag op, plaatsten we de banken weer op hun plaats (in groepen van 3) en stalden we al de afvalmaterialen uit.

Bij de verdiepingsles leidde ik het  klasgesprek bij de intro, toonde ik alle afvalmaterialen en gaf hen de opdracht. Nina en Axana ondersteunden mij hierin.

Tijdens de activiteit ging ik rond en hielp ik waar nodig. Dit was voornamelijk bij het lijmen van fijne stukjes waar de leerlingen problemen mee ondervonden.

Ik begeleidde de 3 groepjes die hun werk voorstelden bij het toonmoment en bereidde dit in de gang samen met hun voor.
Na afloop van de dag ruimden we samen alles op. Toen we weer vertrokken waren naar de verblijfplaats herinnerde Nina zich dat de emmers met water nog op een bank stonden. Samen met haar ging ik terug naar de school om deze op te ruimen zodat we de klas net zo achterlieten als die ochtend.

Tijdens de muzodag zelf waren de taken heel goed verdeeld. Ik had niet het gevoel dat iemand van ons drie meer of minder had gedaan. We werkten goed samen en kwamen zo tot een positieve ervaring.