Nadien lazen we in een stripverhaal het vervolg van Youssef zijn verhaal. We lazen hoe hij moest onderduiken en uiteindelijk noodgedwongen naar een ander land is moeten vluchten.
Tot slot lieten we onze eigen creativiteit de loop om een verwerkingsopdracht op dit verhaal te verzinnen. Onze groep bedacht een reiskoffer, die op verschillende manieren kon worden gebruikt.
Ofwel kan je een echte reiskoffer meebrengen naar de klas die je vult met verhalen, foto's, gedichten, symbolen, ... voor mee te geven aan Youssef.
Ook kan je een werkblaadje geven met een lege reiskoffer waarin de kinderen zelf een gedichtje moeten schrijven of moeten tekenen wat zij zouden meenemen. Hierbij moeten ze dan opletten dat alles in de koffer moet geraken en zo beseffen ze dat je moet selecteren wat het belangrijkste is, wat voor jou het meest betekent.
Op volgende site vind je meer info en materiaal rond het project over Youssef: www.hetgeheimvanyoussef.be
Nadien kregen we de kans om een kijkje te nemen bij de kruidenier en de bazar van VLOS.
Wat ik zeker meeneem voor de praktijk is de manier van aanbreng van het verhaal en het didactisch project rond Youssef.